top of page
  • Writer's pictureGoldie Sunshine

בדס"מ - זה הילדות שלי! פרק 4


חטיפה


המון סדרות מצוויירות מבוססות על החבר'ה הטובים והחבר'ה הרעים. חלק מהאינטרקציה ביניהם זה שהרעים חוטפים את אחד מהחבר'ה הטובים על מנת להשיג משהו מהם, לשם סחיטה ואיומים, שכן אם לא יעשו את מה שנדרש הנחטף ישלם על זה ביוקר.

גם חטיפות זה משהו שרואים בסרטים אבל ללא ספק זוהי נישה שכן אפשר לייחס אותה כבדס"מית. יש כאן מישהו שולט, יש קורבן חסר אונים ויש בחלק מהזמן יחס בין השולט (החוטף) לנשלט (החטוף(

כילדה אני מוכרחה להתוודות שעניין החטיפה עורר בי ריגוש מסויים ולעיתים הייתי מפנטזת על היותי נחטפת. מדוע זה כך? חשבתי לעצמי בבגרותי.

התשובה היא פשוטה למעשה – עצם העובדה שאת נחטפת למעשה מעיד על כך ששווה לחטוף אותך. שאת בעלת ערך מסויים, שאולי החוטף כנראה חש אלייך תשוקה או רצון בלתי נשלט שתהיי שלו ורק שלו. וזה משהו נחשק שכל אישה באשר היא רוצה להרגיש – חטופה ונערצת על ידי החוטף שלה.

מצד שני אולי זה לא תמיד "רומנטי" כמו שאני מתארת את זה כאן:

לעיתים החוטף רוצה להשתמש בקורבן שלו נניח לניסוי או להרע לו בדרך כלשהי.

כך לדוגמה בסרטון הבא שלקוח מבאטמן (1995) שבה אשת החתול נחטפת על ידי פרופסור משוגע:



Batman and Cat Woman 1995

הפרק מתחיל בגן חיות כשסלינה, הלא היא אשת החתול במסתורין מגיעה לגן החיות בכדי להכיר טיגריס אותו בהמשך היא מעוניינת לשחרר מגן החיות. בלא ידיעתה מגיע איש חצי אדם חצי גורליה וצד אותה על ידי חץ הרדמה. היא מנסה להאבק, אך ללא הועיל.

בהמשך לאחר שחצי אדם-חצי גורילה מצליח לחטוף אותה היא מתעוררת במסתור, כשהיא כבולה וחסרת אונים ואז מתגלה בפניה האיש שחטף אותה - פרופסור שמעוניין להשתמש בה בתור ניסוי לשיקוי שרקח והכין על מנת להפוך אותה חצי אדם - חצי חתול.

שימו לב שהפרופסור, וזה גם אלמנט ידוע של נבלים רשעים, הוא לשתף למעשה מדוע חטפו את הקורבנות שלהם, למה עשו זאת, ומה הם מתכוונים לעשות בהם.


לעיתים חטיפה וכליאה היא לא רק בכוונת תחילה לחטוף מישהו. לעיתים היא נגרמת על ידי הנחטף עצמו בכדי למנוע ממנו לשבש את התוכניות של החוטף או הצד הרע בדרך כלל בסדרות.



Teenage Mutant Ninja Turtles

אפריל אוניל מגיעה למקום נטוש ומחפשת את הצבים. משום מקום מופיע שרדר, האיש הרע בסדרה, ולא מהסס לאחוז בה ויחד עם העוזר הצייתן שלו בקסטר, והם כובלים אותה על כיסא שיש בו טבעות מתכת על מנת לרתק אותה כדי שלא תוכל לברוח.

בעוד שרדר יוצר קשר עם הצבים הוא מודיע להם שחברתם אפריל נמצאת בידיו כבת ערובה, כאשר הפה שלה סגור במטפחת והיא לא יכולה גם לזעוק לעזרה. בסופו של דבר, כמו כל סדרה, הגיבורים מצליחים לפרוץ פנימה, לחסל את הרעים ולהציל את החטופה.


בכל מקרה איך שלא מסתכלים על זה – בין אם זו פעולה של החוטף או האשמה של הנחטף תמיד יהיה את אלמנט הריגוש – הרגע שבו החוטף מצליח להשיג את הקורבן שלו (בין אם בדרך הקשה או הקלה) אחר כך הנחטף נשבה בידי החוטף ,לעיתים גם נלחם בכדי לא ליפול לידיו, אך לרוב נכשל. לאחר מכן הנחטף מנוטרל ובהמשך מוצא את עצמו כבול / כלוא / קשור ושבוי של החוטף.


אי אפשר שלא לשייך את האקט הזה לפעילות בדס"מית כשזו נעשית במסגרת שפוי בטוח והסכמה, ועל ידי כללים ברורעם שאפשר להפסיק במסגרת זמן המשחק ותוך כדי אם מתגלה מצוקה מסויימת וכמובן לסיים את אירוע החטיפה באפטר קאר מפנק מצד השולט. או שאפשר לשחק המון משחקים של שיעבוד, אבל זה כבר בפרק אחר.

עד אז, שחקו בנועם ובאחריות :)

bottom of page